De groene bakplaat: Ik hou van gemakkelijk koken!

Groene bakplaat

Wij schrijven onze teksten en reviews als onafhankelijke partij. Daarbij maken we soms gebruik van affiliate links. Meer hierover lees je in ons advertentiebeleid.

Een boek vol snelle en minder snelle eenvoudig te bereiden recepten: groente snijden, oven aan en wachten maar! Ben jij niet zo’n chef en houd je niet van moeilijk gedoe om toch een heerlijke en gezonde maaltijd op tafel te krijgen? Dan is dit boek perfect!

De groene bakplaat samenvatting

In ‘De groene bakplaat’ staan 75 recepten om gemakkelijk gerechten in de oven te kunnen bereiden die bovendien nog eens vegetarisch en/of veganistisch zijn! Het boek is opgedeeld in twee delen: vegetarische recepten en veganistische recepten. Het boek bestaat uit hoofdstukken die de recepten bij elkaar sorteren op bereidingstijd. Denk hierbij aan curry van geroosterde wortel en bonen die in je 30 minuten kunt bereiden, maar ook shakshuka in 45 minuten of gevulde pompoen met geitenkaas heb je in een uurtje op tafel. Je snijdt de groenten, legt het op de bakplaat en je laat de oven het werk doen!

De groene bakplaat in de winkel bekijken

Over de auteur

Rukmini Iyer is een Britse receptontwikkelaar, foodstylist en bestsellerauteur. Ze heeft de titel ‘koningin van de bakplaten’ gekregen en hiermee veel thuiskoks geholpen aan makkelijke en heerlijke recepten. Er zijn inmiddels tien kookboeken van haar uitgebracht. Iyes houdt van minimale inspanning met maximaal resultaat. Bekijk ook eens haar andere bakplaten:

De makkelijke bakplaat
De snelle bakplaat
De zoete bakplaat
De wereldse bakplaat
De groene bakplaat

De groene bakplaat beoordeling

Titel: De groene bakplaat

Genre: Kookboek

Auteur: Rukmini Iyer

Uitgave: 1

Bindwijze: Hardcover

Uitgeverij: Becht

Logo uitgever:

Publicatiedatum: 9 October 2018

ISBN: 9789023016007

Aantal pagina's : 240

• Ik hou van gemakkelijk koken!
5

Summary

Ik ben zelf helemaal niet gek op koken en ik ben ook nog eens vegetariër, dus dit boek is perfect! Lekker alles snijden, op een bakplaat leggen en daarna gewoon lekker wachten tot het maaltje klaar is. Het fijne is dat deze recepten niet smaken als gemakkelijke recepten, maar als echte volwaardige maaltijden én dat je voor de meeste recepten ook niet uitgebreid boodschappen moet doen. Eenvoudig te maken gezonde maaltijden!

Pluspunten

• Mooi vormgegeven
  • Makkelijke recepten
  • Gezond
  • Vegetarische en veganistische recepten

Minpunten

Categorie: Review

Foto van auteur

Imke

Imke is een echte boekenwurm. Zij leest en verzamelt boeken uit veel verschillende genres. In het dagelijks leven is zij ook docent en vanuit die rol is ze altijd op zoek naar de nieuwste en mooiste jeugdboeken.